Munca de agent de vanzari nu este intotdeauna usoara, presupunand gasirea in permanenta a unor noi metode de vanzare si de satisfacere a clientilor. Daca esti un agent de vanzari in pana de idei, iata cateva sfaturi despre cum sa iti imbunatatesti vanzarile!

Multumeste-i clientului

Poate ti se pare putin ciudat, insa trebuie sa ii multumesti clientului ca ti-a dat sansa de a ii face prezentarea si ca te-a ascultat. Ii poti sugera chiar ca timpul lui este valoros, insa serviciul sau produsul pe care il oferi ii va fi cu siguranta de folos.

Identifica nevoile

Nu esti un agent de vanzare bun daca nu poti identifica nevoile fiecarui client in parte. Mai mult decat atat, trebuie sa pliezi serviciul sau produsul pe nevoile clientului si sa ii scoti beneficiile in fata. Atunci cand un client vede ca ii intelegi nevoile, este mai predispus sa te asculte pana la capat si sa se gandeasca la propunerea ta.

Da exemple concrete

Dupa un anumit timp, in care ti-ai strans un portofoliu important si valoros, poti merge pe un altfel de prezentare. In loc sa descrii toate beneficiile produsului si sa estimezi anumiti perimetrii, poti lua exemplul unui alt client din portofoliul tau, care are o afacere asemanatoare cu cea a clientului pentru care vrei sa faci vanzarea. Aceasta tehnica este bine de pus in aplicare in cazul vanzarilor B2B (business to business).

Promite mai putin

Nu este bine sa te lauzi foarte mult cu produsul sau serviciul pe care il oferi, pentru ca mai apoi clientul sa nu fie multumit de rezultate. In schimb, poti oferi rezultate putin mai mici decat media, iar atunci cand acestea vor fi peste asteptarile clientului, vei avea cu siguranta un partener de lunga durata.

Chiar daca ai fost refuzat, nu rupe legatura cu clientul

In job-ul de agent de vanzari trebuie sa fii obisnuit cu refuzul, deoarece vei avea o multime de oameni care pur si simplu te vor refuza, din diferite motive. Chiar daca acestia nu sunt clientii tai, pot deveni in timp, in functie de nevoile lor. Nu rupe legatura cu un client doar pentru ca te-a refuzat, ci incearca sa pastrezi legatura prin telefoane, brosuri sau invitatii la seminarii. Pastreaza legatura cu clientii daca vrei sa iti accepte propunerea.

Nu fii prea insistent

O greseala mare a agentilor de vanzari presati de target este sa insiste foarte mult asupra unui client. Daca esti prea insistent, revii cu prea multe telefoane, scrii foarte multe mail-uri, etc., clientul se poate satura si te va evita, schimbadu-si furnizorul de servicii.