In perioada 29-30 noiembrie are loc in Bucuresti cea de-a cincea editie a Business Days, la Willbrook Platinum Business & Convention Center. In acest context, Laszlo Pacso, coordonator proiect, a acordat un interviu in exclusivitate pentru Ghimpele.

  1. Povestiti-ne putin despre conceptul Business Days

Conceptul Business Days a luat nastere in jurul ideii de business networking si creeaza practic o platforma de oportunitati pentru cele 3 mari categorii de stakeholderi ai proiectului: participantii, partenerii si speakerii. Evenimentul este structurat pe 3 nivele: zona de conferinte (care se axeaza in special pe viziune si atitudine), zona de workshopuri (care se concentreaza in special pe dezvoltarea abilitatilor necesare pentru succes) si zona de networking (care are ca scop crearea oportunitatilor).

Evenimentele Business Days se desfasoara in general pe parcursul a doua zile cu o structura simetrica. Ca si cifre reprezentative ce definesc evenimentele Business Days si, in special editiile din anul 2011, as vrea sa enumar: 4-6 conferinte, 12-16 workshopuri, 2-4 sesiuni de business networking, 2 sesiuni de VIP networking realizate dupa principiul “mesei rotunde”, peste 50 de speakeri la fiecare editie, peste 100 de parteneri la fiecare editie, peste 500 de participanti antreprenori si manageri la fiecare editie … si exemplele pot continua.

Scopul declarat al evenimentelor Business Days este acela de a ajuta antreprenorii si managerii din Romania sa gaseasca cat mai repede drumul catre succes.

2. Evenimentul a ajuns la editia a 5-a. Cu ce noutati vine in comparatie cu editiile anterioare?

Suntem la a 5-a editie in 2 ani de zile. Ne place sa spunem ca evenimentele Business Days sunt evenimente vii, care se adapteaza permanent pentru a satisface cat mai bine nevoile si exigentele fiecareia dintre cele 3 categorii de stakeholderi: participanti, speakeri si parteneri, motiv pentru care, desi pastram structura si baza conceptului la fiecare eveniment, de fiecare data incercam ceva nou, ceva incitant, ceva care, credem noi, ajuta mai bine mediul de afaceri.

Asa si la editia din Bucuresti, pentru prima data in istoria evenimentelor Business Days, vom avea 6 conferinte in loc de 4, din care doua cate doua se vor desfasura in paralel. Conferintele Business Days se vor adresa in special antreprenorilor si top managerilor (factorilor de decizie implicati in crearea strategiei companiilor lor) si vor oferi audientei o viziune a elitei mediului de afaceri din Romania despre doua subiecte fierbinti: starea actuala a finantarii afacerilor si tendintele estimative pentru viitor legat de acest subiect, respectiv previziunile acestor categorii de oameni legate de modul in care se va schimba mediul de afaceri, modul in care se va schimba interactiunea intre oamenii de afaceri, ce abilitati si aptitudini trebuie sa-si dezvolte antreprenorul sau managerul pentru a face fata cu succes provocarilor vremurilor pe care le traversam.

Aceasta viziune este oferita din perspectiva a patru categorii de vorbitori, fiecare cu cate un reprezentant de elita: 1. bancheri, economisti, specialisti in finante si fiscalitate; 2. top manageri in mari corporatii multinationale; 3. investitori, business angels si generatori de proiecte speciale; 4. antreprenori de succes.

In paralel cu aceste conferinte, in fiecare zi va exista cate o conferinta exceptionala dedicata specialistilor in resurse umane si specialistilor in vanzari. Cele doua conferinte au rolul de a oferi raspunsuri pragmatice la problemele si oportunitatile prezentate in conferintele strategice pentru doua dintre cele mai afectate departamente in orice strategie de schimbare, fie ca vorbim de dezvoltare, fie ca vorbim de adaptare, fie ca vorbim de restructurare.

O alta noutate sunt cele 16 workshopuri, in loc de 12 cat am avut la editiile din Timisoara si Brasov. Vom avea de asemenea si 4 sesiuni de business networking, dintre care doua cu o puternica componenta de educare, oferita de BNI, considerata cea mai reprezentativa organizatie mondiala in arta conexiunilor de afaceri. Si, binenteles, vor mai fi multe surprize pe care nu as vrea sa le dezvalui acum.

3. In ce fel ajuta un asemenea eveniment antreprenorii romani care inca se lupta cu criza?

Evenimentele Business Days ajuta orice om de afaceri pe cel putin 3 planuri, credem noi, esentiale pentru a-si asigura succesul, fie ca este afectat sau nu de criza: 1. prin setarea unei atitudini de invingator si prin oferirea unei viziuni corecte asupra tendintelor mediului de afaceri; 2. prin dezvoltaraea abilitatilor si aptitudinilor necesare pentru a face fata cu succes provocarilor vremurilor noastre si 3. prin crearea de numeroase oportunitati si posibilitati de interactiune si business networking.

4. Cum vedeti dezvoltarea antreprenoriatului in Romania dupa trecerea crizei economice?

Suntem in plin proces de schimbare, atat la nivel de mentalitate, cat si la nivel de practica. Mediul de afaceri si oamenii de afaceri trec prin schimbari, unii isi dau seama deja si actioneaza in consecinta, altii inca opun rezistenta cu indarjire si incearca sa-si conserve modul de lucru si stilul invechit … mai devreme sau mai tarziu, toti vor fi afectati de aceste schimbari, depinde de noi daca in mod pozitiv sau negativ.

Cateva lucruri evidente care se schimba in viata oamenilor de afaceri sunt: viteza de reactie rapida, adaptabilitatea, flexibilitatea, managementul riscurilor, cumpatarea si, nu in ultimul rand, capacitatea de a dezvolta relatii. Asta este si motivul pentru care am denumit editia cu numarul 5 Business Days „Antreprenoriat si Management de succes in noua paradigma economica”.

5. De ce Timisoara, Brasov si Bucuresti ca si locatii pentru desfasurarea evenimentelor Business Days?

Evenimentele Business Days au fost gandite din start ca evenimente de afaceri cu impact regional. De asta am ales orase mari, care au o influenta regionala puternica si sunt usor accesibile mediului de afaceri din judetele limitrofe, iar Bucuresti este capitala tarii si nu o putem ocoli atunci cand dorim ca actiunile si eforturile noastre sa aiba ecou la nivel national. Anul acesta am optat pentru aceste trei orase.

6. Doriti sa extindenti reteaua de orase in care veti organiza asemenea evenimente?

Anul viitor avem de gand sa organizam Business Days in Timisoara, Cluj Napoca, Bucuresti si Iasi. Vor exista patru editii si numeroase alte evenimente de nisa in orase mai mici. Despre asta vom discuta mai mult in ianuarie 2012.

7. Ce surprize ati pregatit pentru participanti?

Pe langa cele enumerate mai sus, mai putem mentiona si cateva concursuri interesante pe care le lansam saptamana asta, in parteneriat cu institutii si firme prestigioase. Am sa amintesc in mod special de o bursa de Executive MBA pe care o vom oferi gratuit participantilor la urmatoarele editii (pana in septembrie 2012), pe baza de concurs, la prestigoasa Universitate Tiffin. Vor mai fi si alte concursuri, cu premii consistente, si o tombola cu premii in valoare totala de peste 15.000 de euro (de la aparate foto, telefoane, laptopuri, tablete grafice, carti si pana la dvd-uri si alte premii interesante). As mentiona si degustarile de vinuri celebre, degustarile de produse traditionale si demonstratia de arta culinara.

8. Ce ne pregatiti pentru 2012?

Fata de cele prezentate anterior, mai avem in pregatire cateva evenimente, printre care amintesc turneul “Seriile AS”, pe care il facem in parteneriat cu Andy Szekely si cu Universitatea Tiffin, in cadrul caruia il vom aduce in Romania pe cel mai mare guru in antreprenoriat, Robert Hisrich. De asemenea, vor exista si evenimente de facilitare a intalnirilor intre investitori si antreprenorii care cauta investitori. Mai avem si alte proiecte despre care nu sunt mandatat sa discut.