Rosenthal, una dintre cele mai renumite marci de portelan din lume, isi are originea in Germania, la Selb. Aici a luat nastere, in 1879, cea dintai manufactura bavareza fondata de Philip Rosenthal (1855-1937).

Primul obiect realizat a fost o scrumiera, dar in curand productia s-a extins la servicii de masa din portelan si servicii de pahare din cristal. In zece ani, se ajunsese la opt modele de farfurii si doua modele de pahare, Philip Rosenthal cautand sa se dezvolte pentru a putea satisface solicitarile din ce in ce mai numeroase. In 1900, motto-ul fabricantului era Numai prin cea mai buna forma si decoratie poti sa te asezi in fruntea concurentei. In 1907 a fost primul din industria portelanului care si-a adaugat numele ca marca. Astfel, pe toate piesele manufacturii este inscris cu litere cursive numele fabricantului, Rosenthal, despartit de doua sabii purtand in varf o coroana. Serviciul Maria , din 1916, a fost gandit sa corespunda celor mai elevate gusturi.

Era un serviciu de masa cu un subtil relief octogonal si cu o decoratie Biedermeier, un portelan de culoare alba sau cu borduri cu floricele. Numele provenea de la cel al sotiei fabricantului, o frantuzoaica, contesa Maria de Beurges. Dar in anii aceia sentimentele germanilor impotriva francezilor erau destul de radicale, asa ca dealerii au refuzat sa cumpere si sa vanda serviciul. Philip Rosenthal i-a invitat la el. Va intrebati, probabil, de ce v-am chemat aici, le-a spus el. Am auzit ca nu vreti sa cumparati Maria.

Trebuie sa va comunic un singur lucru: daca nu vreti sa cumparati Maria, nu veti cumpara nimic altceva de la mine. Maria a avut mult succes, numarand peste 100 de piese si ajungand in zilele noastre cel mai vast serviciu de masa din brandul Rosenthal. Istoria manufacturii a cunoscut si ani grei, in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, fiind inchisa de nazisti.

Fiul lui Philip Rosenthal, tot Philip, student la Oxford, a decis sa ramana in Anglia, sa se angajeze in Legiunea Straina si sa revina in patrie abia dupa terminarea razboiului. La 10 ani dupa preluarea fabricii, a deschis alte noi 8 sucursale cu peste 9.400 de angajati. A adus designeri renumiti din intreaga lume si a creat noi si indraznete modele. Printre cumparatorii celor mai renumite piese s-au numarat Elizabeth Taylor, Audrey Hepburn, regina Sirikit a Tailandei si regina Fabiola a Belgiei. In 1996, cel de-al treilea Philip Rosenthal s-a asociat cu designerul si creatorul de moda Gianni Versace, iar dupa moartea acestuia cu sora lui, Donatella.

Rosenthal continua sa fie un nume de prima marime in domeniu, cu realizari si piese exceptionale, dintr-un portelan foarte fin, completat cu rafinate accesorii. Piesele de portelan sunt fie monocolore – albe sau negre, in nuantele cuprului sau ale cobaltului -, fie ornamentate cu motive florale ori geometrice.