Citricele sunt printre cele mai raspandite fructe atat vara, cat si iarna. Insa, cercetatorii ne avertizeaza ca in anotimpul rece trebuie sa fim mult mai atenti la alimentatia noastra si sa aducem un aport crescut de vitamina C in organism, mai ales daca vrem un sistem imunitar puternic. Sa vedem cat de benefice sunt citricele pentru organism in sezonul rece!

 

Vitamina C

Citricele pot fi consumate sub mai multe forme: fie pur si simplu, fie in sucuri naturale, fie in prajituri sau deserturi. Oricum ai alege sa le consumi, asigura-te ca iti iei portia zilnica de vitamina C din acestea.

Fibre

In special portocalele sunt foarte bogate in fibre, care ajuta sistemul digestiv. Mai mult decat atat, fibrele au rolul de a ameliora constipatia, de a reduce colesterolul si de a mentine un nivel scazut al zaharului din sange.

Sistem imunitar

Sistemul imunitar este si el ajutat prin consumul de citrice. Specialistii ne recomanda cel putin o portie de citrice pe zi, pentru a tine departe bolile de sezon, precum raceala si gripa.

Calciu

Majoritatea fructelor sunt bogate in calciu. Pentru oase si dinti sanatosi nu uita insa de consumul regulat de fructe, legume si lactate.

PIetre la rinichi

Cercetatorii au observat ca persoanele care consuma citrice au mai putine sanse de a forma si dezvolta pietre la rinichi. Daca nu vrei sa ai aceasta problema, asigura-te ca mananci o portocala in fiecare zi!

Te mentin in forma

Citricele au un aport scazut de calorii, insa sunt foarte satioase si delicioase. In plus, acestea chiar sunt recomandate in majoritatea dietelor de slabire. Graprefruitul se considera a fi un “dizolvant” al grasimii din organism, mai ales daca este consumat dimineata, pe stomacul gol.