Cand iti mentioneaza cineva zahar, ce iti vine in minte? Pentru multi oameni, lucrurile care contin zahar sunt echivalate cu o delicatese sau ceva special. Asta a fost intentionat sa fie zaharul, ceva pentru o ocazie speciala si pastrat la o cantitate mica. In 2019 ne confruntam cu o criza a obezitatii, iar zaharul joaca un rol important in ea. Pentru multi dintre noi care nu sunt constienti, am consumat mult prea mult zahar fara sa facem acest lucru in mod intentionat. Este posibil sa traiesti un stil de viata semi-sanatos si sa mananci lucruri cu mult prea mult zahar. O multime de produse isi promoveaza produsul ca fiind ,,sanatos”, dar apoi te intorci catre eticheta alimentelor si * GASP * te uiti la tot zaharul pe care il contine! Sa aruncam o privire asupra impactului pe care il are zaharul nu numai asupra corpului nostru, ci si asupra creierului nostru.

Zahar si creierul tau

Cand muscam pentru prima oara acel cookie prajit cu ciocolata calda sau acea prima lingura de inghetata, experimentam o bucurie literala! Odata ce zaharul este inregistrat in creier, acesta arunca o gramada de dopamina (substanta chimica buna) in creierul nostru si, astfel, ceea ce creeaza o experienta atat de placuta la inceput. Deci, in teorie, mai mult zahar inseamna mai multa bucurie, nu? Nu chiar, ridicarea starii de spirit pe care o obtinem de la zahar este inlocuita rapid de un accident dupa ce celulele noastre aspira tot zaharul si cauta mai mult si nivelul nostru de energie are o lovitura. Este o adevarata plimbare cu emotii pe roller-coaster si cei mai multi dintre noi suntem dispusi sa ne intoarcem si sa mergem! Intotdeauna se termina in a nu ne simti bine pentru totdeauna, in mod clar nu este un lucru bun.

Este posibil sa devii dependent?

Cand obtinem o grabita puternica de dopamina, la fel ca zaharul, este logic ca ne vom simti din nou pofta de acest sentiment. Daca va delectati cu zahar in mod constant, puteti deveni complet dependent de zahar . Daca ramai prea mult fara zahar, corpul si creierul tau vor tanji literalmentesi nimic nu va fi suficient pana cand veti obtine zahar in corp! Seamana mult cu dependenta de droguri atunci cand o pui asa! Pentru o multime de oameni, chiar si sanatosi decent, este greu sa te uiti in urma la o zi din viata ta in care ai avut zero zahar, este ascuns in atatea alimente. Aruncati o privire sincera asupra vietii dvs. de zi cu zi, exista un anumit moment in care doriti zahar in mod regulat? Pentru o multime de oameni este noaptea, dar poate varia cu siguranta. Odata ce incepeti sa aruncati o privire la ceva care este aproape setat sa piloteze automat de cele mai multe ori, puteti incepe sa faceti ceva in acest sens.

Solutii pentru dependenta de zahar

Primul lucru absolut pe care ar trebui sa-l faci este citirea etichetelor alimentelor . Am inceput sa citesc etichetele alimentelor in urma cu cativa ani si inca ma simt uimit de cat de mult zahar este in anumite lucruri pe care le-am perceput sanatoase. Puteti incerca sa eliminati complet zaharul din dieta, ceea ce este posibil, dar foarte dificil. O abordare mai realista este reducerea consumului de zahar la o cantitate recomandata de la American Heart Association . Ei sustin ca pentru barbati, 9 lingurite de zahar pe zi este bine, iar pentru femei, 6 lingurite pe zi. A face ceva de genul de a limita zaharul este o practica mai buna, deoarece pentru o multime de oameni, ei taie complet zaharul, apoi se prabusesc in pofta lor si merg intr-o misiune de a manca tot zaharul pe care il pot.

Zaharul este o substanta periculoasa si trebuie recunoscut ca este. Va poate afecta grav viata de zi cu zi si va poate face, de asemenea, sa traiti o viata mai scurta. Luati-va acest timp pentru a evalua unde va este slabiciunea cu zaharul (deoarece vine in mai multe forme) si luati masuri cu privire la un plan de reducere si poate intr-o zi sa eliminati complet aceasta problema. Avantajele reducerii zaharului depasesc cu siguranta recompensa rapida pe care o obtineti de la acel cookie cu ciocolata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here