Crearea de link-uri este un proces de obtinere de backlink-uri de la alte site-uri web catre propriul dvs. Acest proces este important, deoarece este unul dintre factorii majori pe care motoarele de cautare, cum ar fi Google, ii folosesc pentru a clasa site-urile in paginile lor de rezultate ale motoarelor de cautare (SERP). 

Cu o strategie, planificare si executie adecvate, crearea de link-uri se poate dovedi a fi o metoda extrem de eficienta pentru a imbunatati SEO site-ului dvs. Un link de la un site web de inalta calitate nu numai ca va ajuta la imbunatatirea vizibilitatii site-ului dvs., dar va ajuta si la cresterea traficului de cautare organic.

Ce este o campanie de link-building?

O campanie de link-building este o strategie si un proces implementat pentru a va atinge obiectivele de link-building. O campanie de creare de link-uri este un efort continuu de a creste numarul de link-uri de intrare de autoritate care indica site-ul dvs. Vezi mai multe despre construirea de linkuri si cum acest proces poate fi gestionat eficient pentru a obtine rezultate durabile. Crearea de linkuri poate fi, de asemenea, un proces descurajant si consumator de timp, mai ales daca sunteti nou in acest domeniu.

Cum sa incepeti o campanie de creare de linkuri

Primul pas in inceperea unei campanii de creare de link-uri este stabilirea unor obiective. Ce vrei sa obtii cu campania ta de link-building? Doriti sa imbunatatiti clasamentul site-ului dvs. in motoarele de cautare? Generati mai mult trafic catre site-ul dvs.?

Odata ce te-ai hotarat asupra obiectivelor tale, vei putea sa-ti concentrezi mai bine eforturile de construire a linkurilor si vei avea mai multe sanse sa obtii succes.

1. Examinati site-ul clientului

La inceput, este necesar sa revizuiti site-ul web al clientului pentru a afla paginile tinta, starea lor de clasare si, de asemenea, decalajul backlink-ului. Mai jos sunt cei trei pasi pe care trebuie sa-i parcurgeti in timpul examinarii site-ului web al unui client.

2. Gasiti Pagini tinta

Atunci cand va selectati paginile tinta, este necesar sa luati in considerare doua lucruri – valoarea paginii si oportunitatea de cuvinte cheie pentru pagina. Fiecare site web are anumite pagini care sunt mai valoroase decat altele si nu vrei sa irosesti eforturile SEO pe pagini care nu ofera valoare.

3. Clasare sau nu (pagini tinta)

Incepeti prin a identifica paginile tinta analizand potentialul de conversie si oportunitatea de clasare a cuvintelor cheie pentru acele pagini. Optati pentru cuvinte cheie care se potrivesc cu intentia paginii si, de asemenea, au un volum relativ mare de cautare, impreuna cu dificultate scazuta. 

4. Analiza decalajului de backlink

Analiza decalajului de backlink va ajuta sa descoperiti oportunitati de link. Acesta este procesul de identificare a site-urilor web care leaga la concurentii tai, dar nu la tine. Aceasta analiza este importanta pentru ca va ajuta sa gasiti posibile oportunitati de creare de linkuri pe care le puteti urmari.

5. Configurati un cont de e-mail

Configurarea unui cont de e-mail pentru o campanie de link-building este o sarcina importanta. Trebuie sa aveti un cont de e-mail profesional, astfel incat sa puteti incepe sa contactati alte site-uri web pentru oportunitati de creare de linkuri. Acesta va fi principalul mod de comunicare intre dvs. si alti proprietari de site-uri web.

De asemenea, asigurati-va ca incalziti contul de e-mail al clientului. Acest lucru este necesar pentru ca e-mailurile de informare sa nu ajunga in spam-ul prospectului.

6. Finalizati paginile tinta

Din toate paginile tinta identificate, gasiti paginile care pot genera o suma buna de venituri daca sunt clasate in rezultatele SERP si finalizati-le in consecinta. De asemenea, paginile dvs. tinta trebuie sa aiba un decalaj de backlink relativ scazut. 

7. Gasiti perspective relevante 

Gasiti site-uri web relevante pe care le veti contacta pentru oportunitati de creare de linkuri. Puteti gasi clienti potentiali relevanti manual folosind instrumentul Ahrefs Content Explorer. Filtrati site-urile web in functie de DR si de traficul organic. Selectati site-urile web care au DR peste 30 impreuna cu o cantitate buna de trafic organic.

Asigurati-va ca perspectivele pe care le selectati sunt legate de sau in cadrul nisei dvs. pentru a evita pierderea timpului, energiei si efortului cu perspective irelevante.

8. Gasiti detalii de contact

Acum ca sunteti gata cu lista dvs. de potentiali, este timpul sa le contactati. In loc sa gasiti manual detaliile de contact ale potentialilor, va recomandam sa utilizati instrumente precum Hunter pentru a face munca grea in numele dvs. 

Doar introduceti numele prospectului dvs. impreuna cu numele domeniului site-ului web al prospectului in instrument pentru a obtine adresa de e-mail a prospectului pe care il veti contacta. Acordati intotdeauna prima preferinta Editorului, apoi Autorului si apoi persoanei de marketing. Pentru mai multe detalii despre cum obiectivele de marketing va mentin pe drumul cel bun, puteti consulta un articol informativ disponibil pe https://foxi.ro/articol/cum-obiectivele-de-marketing-te-mentin-pe-drumul-cel-bun. Aici veti gasi informatii valoroase si sfaturi practice pentru a va imbunatati strategiile de marketing si pentru a atinge cu succes obiectivele propuse.

9. Pregatiti Ciorna/Scriptul de e-mail

Dupa ce ati terminat cu adresele de e-mail ale potentialilor dvs., pregatiti o schita de e-mail pe care o veti trimite clientilor potentiali pentru a solicita un link. Asigurati-va ca scenariul dvs. transmite clar solicitarea dvs. intr-un mod politicos.

Faceti scripturile de e-mail personalizate pentru fiecare client potential, astfel incat sa nu arate ca un e-mail in masa care ajunge in spam-ul potentialului dvs. Daca nu primiti raspuns, le puteti trimite un e-mail ulterioara amintindu-le despre e-mailul original pentru a vedea daca sunt interesati de o oportunitate de creare a link-urilor.

10. Monitorizare e-mail (negociere si comunicare)

Odata ce toate e-mailurile sunt trimise clientilor potentiali, trebuie sa monitorizati performanta acestora in ceea ce priveste rata de deschidere si rata de conversie. Monitorizarea conturilor de e-mail cuprinde negociere (in cazul link-urilor platite) si comunicare ulterioara cu potentialii dvs.

Trebuie sa monitorizati in mod regulat contul de e-mail in cazul in care vreunul dintre potentialii dvs. a revenit la e-mailul dvs. sau are intrebari cu privire la oportunitatea de creare a link-urilor. Asigurati-va ca pastrati o evidenta a conversatiei cu clientul potential in acelasi fir de e-mail, pentru a evita orice confuzie.

11. Urmariti si mentineti performanta linkurilor

Pasul final este sa masurati progresul campaniei dvs. de creare de linkuri. Puteti folosi un instrument precum Google Analytics pentru a urmari cat de mult trafic obtineti din eforturile dvs. de creare a linkurilor. De asemenea, puteti utiliza un instrument de verificare a linkurilor pentru a vedea daca linkurile pe care le-ati creat sunt inca active. 

Pastrati o inregistrare a performantei linkurilor live obtinute pentru referinta. Acest lucru este necesar pentru a obtine o imagine de ansamblu clara asupra performantei campaniei dvs. de creare de linkuri (succesul campaniei dvs.) si a zonelor de imbunatatire, daca este cazul. 

Urmand toti acesti pasi, puteti crea si lansa o campanie de succes de creare de link-uri care va ajuta la imbunatatirea SEO a site-ului dvs. web.