Exercitiile de relaxare sunt un instrument puternic pentru a face fata starilor de stres sau anxietate, cand acestea va pot afecta sanatatea.

Important, stresul nu este in sine rau sau bun. De fapt, este o calitate adaptiva a organismului, deoarece ne permite sa activam alertele necesare in fiecare situatie.

Pe de alta parte, cand stresul (sau anxietatea) este excesiv de prezent, devine daunator pentru noi si ne poate afecta viata de zi cu zi.

Este ceva care se poate intampla tuturor. Nimeni nu poate spune ca esti scutit de stres la un moment dat din viata ta.

Din acest motiv, este extrem de important sa cultivam abilitati si strategii care ne permit sa gestionam atat emotiile cat si gandurile intr-un mod sanatos.

Trebuie spus ca nu toate exercitiile de relaxare ne servesc pe toti in acelasi mod. Fiecare trebuie sa gaseasca acele tehnici care se potrivesc cel mai bine conditiei, preferintelor si conditiilor lor.

Cand trebuie sa exersam exercitii de relaxare?

Trebuie avut in vedere faptul ca atunci cand se introduc tehnici de relaxare in rutinele noastre zilnice, contrar medicamentelor, exercitiile de relaxare nu au efecte secundare asupra organismului nostru.

Eficacitatea sa consta in autoreglare. Adica in capacitatea proprie a organismului de a produce substante chimice in mod natural. In acest fel, prin practicile de relaxare veti folosi inteligent natura fiintei umane pentru a obtine un beneficiu.

Trebuie doar sa petreci cateva minute pe zi si putin efort. Cu siguranta sunteti in stare sa dedicati ceva voluntar acestor exercitii pentru a obtine o stare de relaxare si pace interioara mai mare.

Trebuie subliniat faptul ca este convenabil sa se efectueze exercitii de relaxare chiar si preventiv, chiar daca nu aveti probleme de anxietate sau trebuie sa reduceti stresul .

Sunt un instrument puternic pentru prevenirea acestor simptome, pentru a se bucura de o bunastare si a se simti mai odihnite.

Cu toate acestea, tehnicile de relaxare sunt deosebit de eficiente atunci cand trecem printr-o perioada mai dificila. Exemple de acest lucru pot fi pierderea unei persoane dragi, o relatie rupta, stresul la locul de munca sau daca simtiti simptome de anxietate.

Desigur, nu ezitati sa mergeti la medic daca considerati ca este cazul.

Beneficiile introducerii exercitiilor de relaxare in zi de zi

Avantajele pe care le puteti obtine din exercitiile de relaxare depind in mare masura de tipul de exercitii pe care le faceti, precum si de frecventa si durata acestora.

Cu toate acestea, aceste tehnici prezinta avantaje care, in general, pot fi rezumate ca:

  • Mai mare sentiment de bunastare, pace si seninatate
  • Capacitate sporita de a identifica si gestiona emotiile in mod eficient
  • Reducerea problemelor de tensiune arteriala
  • Mai putina ruminatie – ganduri negative sau griji care imi vin in minte in mod constant
  • Avem o mai mare stima de sine si acceptarea de sine
  • Imbunatatirea rezilientei – capacitatea de a te ridica din nou dupa ce treci printr-o situatie dureroasa
  • Dezvoltarea echanimitatii
  • Te pot ajuta sa adormi mai bine, daca ai insomnie

6 Exercitii de relaxare pentru a reduce anxietatea si stresul

Va recomand sa practicati aceste exercitii de relaxare in mod ideal imediat dupa ce va ridicati sau chiar inainte de a merge la culcare noaptea.

Daca nu, incearca sa gasesti un loc unde stii ca nu vei fi intrerupt. Este important sa va puteti dedica toata atentia acestei practici in timp ce o faceti.

Daca gandurile vin la tine, este complet normal. Amintiti-va doar pentru a readuce atentia asupra exercitiilor fizice. Si de fiecare data cand va distrageti, intoarceti-va atentia pentru a exersa usor.

Exercitii de relaxare prin respiratie

Cu practicarea exercitiilor de respiratie, veti ajuta la reducerea nivelului de stres intr-un mod foarte remarcabil.

Ritmul frenetic al vietii la care ne duce societatea actuala, favorizeaza respiratia slaba, fiind capabil sa favorizeze o deteriorare accelerata a corpului nostru si sa provoace un sentiment de disconfort.

Vei vedea … incearca asta doar cateva secunde si vei vedea cat de bine se simte?

Exersati meditatia 10 minute pe zi

Beneficiile meditatiei au fost dovedite stiintific, in numeroase studii.

Meditatia este o tehnica foarte puternica pentru combaterea stresului si anxietatii, imbunatatirea concentrarii, cresterea creativitatii si cultivarea compasiunii .

Daca sunteti interesat sa invatati sa meditati, puteti incepe sa cititi cateva bloguri de meditatie , sa cititi cateva carti de meditatie sau sa ascultati meditatii ghidate .

Acest curs de meditatie de 7 zile poate fi un mod simplu si eficient de a incepe in practica meditatiei. Va invit sa ascultati prima sesiune!

Exercitii de relaxare progresiva a lui Jacobson

Relaxarea musculara progresiva a lui Jacobson este excelenta pentru evitarea tensiunii in intregul corp.

Inchide ochii si concentreaza-te pe strangerea si apoi relaxarea muschilor, in grupuri de doua sau trei secunde.

Incepe cu degetele de la picioare, glezne, picioare, genunchi, coapse, continua prin fese, maini, brate, spate, piept, gat, maxilar si se termina la nivelul capului.

Pentru fiecare grup, inspirati lent, adanc, numarand cinci. Fii atent daca incepi sa te simti ametit de hiperventilatie.

Relaxare Schultz

Acest tip de relaxare se bazeaza pe sugestii, deci induce sentimente si ganduri placute care ne permit sa ne relaxam.

Se bazeaza pe ideea ca toti avem puterea de a ne schimba viata schimbandu-ne atitudinea mentala. Iata un exercitiu de 10 minute pentru a testa tehnica.

Ascultarea muzicii relaxante

Ascultarea muzicii relaxante este un mod foarte simplu si eficient de a obtine o stare de relaxare si bunastare.

De fapt, exista studii care sugereaza ca muzica relaxanta are beneficii multiple pentru sistemul nervos si reduce riscul bolilor de inima .

Pentru inceput, va recomand sa ascultati aceste melodii, numite Weightless de Marconi Union.

O echipa de neurologi de la MindLab International din SUA a prezis ca poate reduce simptomele de stres si anxietate cu pana la 65%.

Exercitii de relaxare a somnului: scanarea corpului

Introducerea exercitiilor de relaxare pentru a dormi , fie in pat, fie chiar inainte de culcare, va va ajuta sa va conectati cu corpul si sa reduceti ritmul la care ati supus creierul pe parcursul zilei.

Aproape fara sa-ti dai seama, din momentul in care te trezesti pana in momentul in care adormi, gandurile iti trec prin minte cu mare viteza. Nu te simti singur, acest lucru se intampla aproape tuturor.

Scanarea corporala este o forma de relaxare extrem de puternica si vindecatoare.

Ea presupune realizarea unei minti sistematice a corpului cu mintea, aducerea unei atentii interesate, afectuoase si deschise asupra diferitelor parti ale sale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here