Stiati ca trecerea la o dieta care include mai multe alimente vegetale poate imbunatati sanatatea si poate influenta pozitiv mediul si viata animalelor? Motivul din spatele acestei provocari a fost nu numai salvarea de vieti a animalelor, ci si reducerea impactului nostru asupra mediului , scaderea emisiilor de CO2, consumul de apa si pamant. Cum? Va spunem totul.

Carnea este o sursa de proteine. De asemenea, contine vitamine B si minerale precum fier si zinc. Consumul sau este important, mai ales, in stadiul de crestere si dezvoltare. Ce se intampla in organism cand incetati sa mancati carne?

Eliminarea completa a aportului zilnic de carne are consecinte asupra organismului. Este convenabil sa stiti ca o dieta fara carne nu este sinonima cu un ritm sanatos, deoarece ar presupune excluderea unei surse importante de proteine, vitamine, minerale si alti nutrienti.

Este bine sa nu mai mananci carne?

Potrivit unei publicatii din Proceedings of the Nutrition Society , carnea este un aliment care a facut parte din dieta de-a lungul evolutiei umane. Din punct de vedere nutritional este relevant, deoarece ofera o cantitate semnificativa de proteine ​​cu valoare biologica ridicata si alti nutrienti esentiali.

Deci este bine sa nu mai mananci carne? Raspunsul la aceasta intrebare poate fi complex. Dupa cum vedem, carnea ofera substante nutritive esentiale in orice dieta sanatoasa. Cu toate acestea, h ay unele controverse asupra utilizarii sale, mai ales in cazul in care acestea sunt carne rosie sau prelucrate.

Informatiile publicate in Jurnalul International pentru Cercetari Vitaminice si Nutritionale indica faptul ca consumul excesiv de carne rosie si prelucrata creste riscul de mortalitate totala, boli cardiovasculare, diabet de tip 2 si alte boli netransmisibile.

Intre timp, expertii si nutritionistii sunt de acord ca consumul moderat nu trebuie sa implice riscuri, mai ales daca alegeti reduceri slabe . Astfel, incetarea consumului de carne este o decizie personala si nu este intotdeauna sinonima cu starea de bine. Cand aveti indoieli, cel mai bine este sa discutati cu un profesionist in nutritie.

Modificari pe care le resimti atunci cand incetezi sa mananci carne

Un studiu publicat in Revue Scientifique et Technique evidentiaza faptul ca consumul moderat de carne poate ajuta la evitarea deficitului unor nutrienti esentiali, deoarece contine cantitati mari de proteine ​​si doze moderate de fier, zinc, seleniu, vitamina D si vitamina B12.

Cu toate acestea, aceeasi cercetare concluzioneaza ca oprirea carnii poate reduce dezvoltarea unei mari varietati de boli cronice si, la randul sau, ar putea avea efecte benefice asupra securitatii alimentare globale. Acesta din urma considerand ca exista o ingrijorare din ce in ce mai mare cu privire la sustenabilitatea productiei de animale de ferma.

Este convenabil sa o lasati? Haideti sa aruncam o privire mai atenta asupra avantajelor si contra contra opririi consumului de carne. Daca vedeti suficiente motive pentru a va limita consumul, excelent. Cu toate acestea, este mai bine sa consultati nutritionistul pentru a sti cum sa acopere nutrientii care se pierd prin faptul ca nu mancati acest aliment.

  1. Pierderea in greutate

Persoanele care inceteaza sa manance carne pot pierde cateva kilograme de greutate corporala, deoarece scad aportul total de calorii din dieta. In plus, pe termen mediu si lung, acest lucru ajuta la reducerea markerilor de inflamatie , care sunt asociati cu a fi supraponderali.

Cu toate acestea, este esential pentru a satisface nevoile de proteine, deoarece este un macronutrient determinant in metabolism si sanatatea musculara. Este prezent in leguminoase, carne alba, peste si alte alimente sanatoase.

2.Bacterii intestinale

Microflora intestinala a oamenilor care mananca carne si a celor care sunt vegetarieni sunt foarte diferite, dupa cum este detaliat in Human Microbiome Journal . Aparent, persoanele care mananca mai multe alimente pe baza de plante au bacterii mai benefice.

Cu toate acestea, reconstruirea si imbunatatirea florei intestinale nu este ceva care se poate face intr-o singura zi. Prin urmare, balonarea si gazele nu vor disparea instantaneu. Acest lucru se intampla pentru ca intestinul si pancreasul se vor obisnui cu plantele alimentare si enzimele vor fi reduse.

3.Sanatatea pielii

Persoanele care inceteaza sa manance carne sugereaza ca starea pielii lor se imbunatateste, desi nu exista dovezi care sa sustina acest fapt. Cu toate acestea, prin cresterea consumului de alimente vegetale in loc de carne, obtineti mai multi dintre antioxidanti, care sunt esentiali pentru sanatatea pielii, potrivit unui studiu publicat in 2017.

4.Cresterea aportului de fibre

Prin limitarea consumului de carne este necesara cresterea consumului de surse proteice de origine vegetala. Datorita acestui fapt, este posibila obtinerea unui aport mai mare de fibre in dieta , deoarece in general alimentele vegetale contin acest nutrient.

5.Sanatate cardiovasculara

Un studiu recent publicat prin JAMA Internal Medicine arata ca consumul excesiv de carne rosie si procesata duce la un risc crescut de boli cardiovasculare si deces.

Conform dovezilor, consumul acestor alimente creste frecvent sansele de boli cardiovasculare cu pana la 7%. In plus, este legat de un risc cu 3% mai mare de toate cauzele de deces.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here