Ingrijirea personala este importanta pentru sanatatea ta fizica, mentala si emotionala … dar uneori nu exista prea mult timp pentru a te rasfata cu activitati de ingrijire personala atunci cand ai si un loc de munca, o familie, treburi etc.

Asadar, in timp ce ingrijirea de sine ar putea fi unul dintre primele lucruri de urmat atunci cand lista de sarcini se acumuleaza, momentele in care esti ocupat si coplesit sunt de fapt cand ai putea beneficia cel mai mult de ingrijirea de sine.

De aceea am invatat ca ingrijirea de sine inseamna echilibru! Nu incercati sa va extindeti prea mult si sa faceti toate activitatile de ingrijire personala la care va puteti gandi in fiecare zi. Pur si simplu nu este realist.

In schimb, incercati sa va angajati in fiecare zi pentru un aspect al ingrijirii personale, daca puteti. Si acest lucru poate fi ceva cu adevarat simplu, care dureaza zece minute sau mai putin – ceva ce ai putea face chiar si in pauza de masa.

1. Mananca o masa sanatoasa

Mananci in pauza de masa? Revolutionar stiu. Dar ganditi-va la cat de des sariti pranzul sau pur si simplu luati un bar de granola nesanatos, deoarece este rapid.

Faceti-va o favoare dvs. si sanatatii dvs. alegand o masa sanatoasa care va va mentine plin si concentrat restul dupa-amiezii!

2. Mediteaza

Meditatia este un instrument excelent pentru a reduce stresul si anxietatea si trebuie doar 5-10 minute pentru a o face.

Daca sunteti nou in meditatie, va recomandam sa incercati sa folositi o aplicatie de meditatie ghidata, cum ar fi Calm sau Headspace, pentru a va ajuta sa intrati in practica.

3. Hidrateaza-te

Pastrati o lotiune de mana pe birou pentru a va hidrata mainile inainte de a lovi din nou tastatura pentru restul dupa-amiezii.

4. Intindeti

Daca lucrezi intr-un birou unde stai toata ziua la computer, corpul tau poate deveni foarte rigid si tensionat pe tot parcursul zilei. Luati cateva minute la jumatatea zilei pentru a va intinde muschii.

5. Stai afara

Desi este tentant sa luati masa de pranz in fata computerului si sa raspundeti la e-mailuri in timp ce mancati, poate fi cu adevarat benefic starii dvs. mentale sa obtineti un aer proaspat. Luati masa de pranz afara si bucurati-va de soare.

6. Faceti o ceasca de ceai

Ceaiul din plante poate ajuta la calmarea stresului si anxietatii, asa ca de ce sa nu va preparati o ceasca pentru a va bucura in timpul pranzului?

7. Asculta niste muzica

A pune muzica in timpul pauzei de masa poate fi o modalitate excelenta de a va stresa si a va relaxa. Opteaza pentru o clasica relaxanta sau porneste gemul tau preferat pentru a te pompa pentru restul zilei.

8. Hidrateaza

Deshidratarea va poate lasa cu dureri de cap, epuizare si ameteli. Desi stiti ca este important sa beti apa, uneori, cand sunteti in deplasare toata ziua, s-ar putea sa va dati seama ca ati ajuns la ora 15 si abia ati luat o gura de apa.

Luati ceva timp in pauza de masa pentru a va hidrata.

9. Opriti telefonul timp de zece minute

Suntem bombardati cu zgomot digital toata ziua de la notificari, e-mailuri, mesaje text, etc. Oferiti-va o mica pauza punand telefonul la distanta pentru cateva minute.

10. Enumera 5 lucruri pentru care esti recunoscator

Cand viata devine ocupata si stresanta, putem uita de lucrurile din viata care ne fac fericiti. Luati un moment in pauza de masa pentru a enumera lucrurile pentru care sunteti recunoscatori acum.

S-ar putea sa fie sanatatea ta, familia ta, prietenii tai, vremea … nimic nu este prea mare sau prea mic!

11. Faceti o plimbare

A sta toata ziua la locul de munca poate afecta mult sanatatea noastra fizica si mentala. Optarea pentru o plimbare in timpul pauzei de pranz va va oferi ocazia sa va intindeti picioarele si sa va curatati capul.

12. Ascultati un podcast

Conectati-va la podcastul preferat in timpul pranzului pentru a va ajuta mintea sa se relaxeze din numeroasele proiecte, intalniri si articole din lista de sarcini de dimineata.

13. Trimiteti un mesaj unui prieten

Daca sunteti in deplasare toata ziua, ar putea fi dificil sa va conectati in mod regulat la sistemul dvs. de asistenta. Luati cateva minute in timpul pauzei de pranz pentru a ajunge la un prieten sau membru al familiei pentru o legatura sociala.

14. Se potrivesc la programarea unui medic

Cu un program nebun ocupat, s-ar putea sa va regasiti la programarile medicului, deoarece exista intotdeauna un proiect important sau o intalnire pe care pur si simplu nu o puteti rata. Cu toate acestea, programarile medicului preventiv sunt importante pentru a va mentine sanatatea fizica si pentru a rezolva problemele de sanatate pe care le-ati putea intampina.

Luati un pranz lung si mergeti la intalnirea cu medicul dentist pe care o intarziati de luni de zile.

15. Jurnal

Jurnalizarea este o modalitate excelenta de a procesa emotiile si de a reflecta asupra experientelor tale. Cu toate acestea, indiferent cat de mult intentionati sa jurnalizati inainte de culcare, poate fi usor sa va indepartati dupa o zi lunga.

Pastrati un jurnal la birou si scrieti cateva ganduri despre pauza de masa.

Acestea sunt cele 15 idei de ingrijire personala pe care trebuie sa le faceti in pauza de pranz atunci cand pur si simplu nu aveti timp pentru ingrijire personala.

Daca lista dvs. de lucruri de facut se simte ca o povara nesfarsita, s-ar putea sa va simtiti imposibil sa va incadrati in ingrijirea personala.

Stim ca ingrijirea de sine este importanta, dar atunci viata se intampla.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here