A avea picioare si glezne umflate tot timpul poate fi considerata o problema cosmetica, dar este adesea un simptom al unor probleme de sanatate potential grave.

Cele mai directe cauze ale acestei probleme sunt problemele circulatorii sau limfatice, adesea agravate de excesul de greutate, sau traumatismele si leziunile rezultate in urma accidentelor de diferite tipuri.

In cele mai multe cazuri, umflarea la nivelul membrelor inferioare, care este concentrata in principal de-a lungul picioarelor si in special la nivelul gleznelor, este usoara si nu provoaca disconfort excesiv celor care sufera de aceasta.

Printre cele mai frecvente afectiuni se numara greutatea si furnicaturile la nivelul picioarelor, care deseori se agraveaza in timpul sezonului estival si in general in cele mai calduroase momente ale zilei sau anului; aparitia hematoamelor sau a petelor albastrui in corespondenta cu gleznele; crestere in greutate cu acumularea a ceea ce pare a fi grasime (dar nu este) in solduri, coapse si gambe.

Desigur, problemele de acest nivel nu sunt deloc grave si pot fi rezolvate destul de simplu. Daca acestea se agraveaza, insa, va fi strict necesar sa consultati un medic, asa ca este important sa intelegeti care este stadiul dincolo de care problema incepe sa fie de necontrolat.

Picioare si glezne mereu umflate: cauze, remedii si sfaturi medicale

Pentru a ajuta femeile sa gestioneze problema picioarelor si gleznelor umflate, a fost dezvoltat asa-numitul protocol RICE, care include o serie de indicatii foarte simple de pus in practica zilnic impotriva umflaturilor membrelor inferioare.

Protocolul in cauza sugereaza urmatoarele remedii:

Odihna (Rest)

Mentinerea picioarelor in repaus, adica in pozitie orizontala cat mai mult timp este absolut necesara atunci cand picioarele si gleznele sunt mereu umflate. Aceasta pozitie permite de fapt sangelui si limfei care se acumuleaza in picioare sa urce rapid spre centrul corpului, unde pot fi eliminate (in cazul limfei) sau redistribuite (in cazul sangelui).

Gheata (Ice)

La temperaturi scazute sunt esentiale pentru a promova circulatia sangelui si ascensiunea prin sistemul venos. Din acest motiv, dusurile si pachetele cu apa rece sau aplicarea de gheata in punctele in care picioarele sunt cele mai dureroase pot fi o metoda buna de a rezolva umflarea semnificativa sau din cauza unei traume violente.

Comprimare (Compression)

Comprimarea membrelor inferioare este una dintre cele mai multe modalitati eficiente de a rezolva problema picioarelor sau glezne umflate. Folosirea ciorapilor elastici cu compresie gradata sau chiar a bandajelor elastice medicale este recomandata mai ales celor care petrec mult timp in picioare desfasurand diverse tipuri de activitati de munca.

Ridicare (Elevation)

Mentinerea picioarelor usor ridicate deasupra trunchiului in timpul odihnei noptii este absolut esentiala pentru a ajuta venele si vasele limfatice sa se goleasca si sa ne faca picioarele sa se simta mai dezumflate si mai usoare in ziua urmatoare.

Chiar si mentinerea picioarelor ridicate de perete timp de aproximativ zece minute pe zi, atunci cand este posibil, returneaza o senzatie de usurare considerabila.

Care sunt factorii de risc?

Femeile cele mai expuse riscului de a avea acest tip de probleme sunt femeile cu familiaritate genetica, adica care au in familie persoane cu o problema similara sau femei care au fost diagnosticate cu probleme de insuficienta circulatorie, in special la nivelul sistemului venos.

Chiar si sarcina si supraponderalitatea severa favorizeaza umflarea membrelor inferioare, dar nu trebuie sa uitam ca stilul de viata foarte sedentar, precum si petrecerea multor ore in picioare sunt considerate factori de risc.

Dupa cum puteti intelege cu usurinta, cea mai buna modalitate de a evita si de a reduce umflarea picioarelor este prevenirea acesteia, prin implementarea unui control constant al greutatii, efectuarea de exercitii specifice de dezumflare a picioarelor si purtarea de ciorapi de compresie gradata in toate ocaziile posibile.

Mentinerea unui nivel bun de hidratare in organism este, de asemenea, extrem de importanta : luarea a cel putin 1,5 litri de apa pe zi este esentiala pentru a mentine organismul in stare fizica buna, dar si pentru a evita acumularea de lichide la nivelul picioarelor.

Printre altele, a sti sa distingem celulita si retentia de apa este un pas fundamental pentru a implementa cele mai eficiente strategii pentru a rezolva ambele probleme si, prin urmare, a rezolva problema picioarelor umflate intr-un mod mai rapid si mai putin stresant.

Daca aceste remedii nu sunt suficiente pentru a dezumfla in mod semnificativ membrele inferioare, poate fi necesar sa solicitati asistenta medicala.

Pentru a intelege gradul de severitate al umflaturii, trebuie doar sa aplicati presiune cu degetul mare in punctul in care piciorul pare deosebit de umflat. Daca materialul revine imediat, situatia este inca sub control; daca, in schimb, se formeaza pentru cateva momente o depresiune alba in punctul in care a fost exercitata presiunea, ne confruntam cu un edem, adica o stagnare infracelulara a lichidelor care, pe termen lung, ar putea duce chiar la probleme clinice grave.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here