Un plan de afaceri este un instrument foarte important si strategic pentru antreprenori. Un plan de afaceri bun nu numai ca ii ajuta pe antreprenori sa se concentreze pe pasii specifici necesari pentru ca ideile de afaceri sa aiba succes, dar ii ajuta si sa-si atinga obiectivele pe termen scurt si pe termen lung. Benjamin Franklin a spus odata: „Daca nu reusesti sa planifici, planuiesti sa esuezi”. ( Benjamin Franklin ).

In timp ce un plan de afaceri este esential pentru antreprenoriat, nu fiecare antreprenor vede nevoia unuia. Multi sunt reticenti in a-si nota planul si exista numeroase articole online care sustin ca planul de afaceri este mort sau irelevant. Desigur, nu toata lumea este de acord cu asta. Un numar mare de experti in finantarea afacerilor sustin ideea ca a avea un plan de afaceri bun nu este suficient.

Chiar si ideile excelente de afaceri pot fi inutile daca nu poti formula, executa si implementa un plan strategic pentru ca ideea ta de afaceri sa functioneze. Daca doriti sa strangeti fonduri de la investitori institutionali si creditori, retineti ca a avea un plan de afaceri bun este extrem de valoros. Ar trebui sa urmariti sa aveti un plan bine documentat, care vorbeste de la sine. Trebuie sa fie clar si usor de citit si de inteles. Pentru mai multe despre planul de afaceri intra pe https://meni.ro unde vei gasi numeroase articole despre afaceri, bani si multe altele.

Patru motive pentru a scrie un plan de afaceri

1. Pentru a strange bani pentru afacerea dvs

Potentialii investitori sau creditori doresc un plan de afaceri scris inainte de a va oferi bani. O simpla descriere a conceptului dvs. de afaceri nu este suficienta. In schimb, asigurati-va ca aveti un plan de afaceri si financiar amanuntit care demonstreaza probabilitatea de succes si de cat veti avea nevoie pentru ca afacerea dvs. sa aiba succes pe termen lung.

2. Pentru a lua decizii corecte

Ca antreprenor, a avea un plan de afaceri te ajuta sa definesti si sa te concentrezi asupra ideilor si strategiilor tale de afaceri. Nu va concentrati doar pe probleme financiare, ci si pe probleme de management, planificarea resurselor umane, tehnologie si crearea de valoare pentru clientul dvs.

3. Pentru a va ajuta sa identificati eventualele puncte slabe

A avea un plan de afaceri te ajuta sa identifici potentiale capcane in ideea ta. De asemenea, puteti impartasi planul si altora care va pot oferi opiniile si sfaturile lor. Identificati experti si profesionisti care sunt in masura sa va ofere sfaturi nepretuite si sa le impartasiti planul. 

4. Sa-ti comunici ideile cu partile interesate

Un plan de afaceri este un instrument de comunicare pe care il puteti utiliza pentru a asigura capital de investitii de la institutiile financiare sau de la creditori. De asemenea, il puteti folosi pentru a convinge oamenii sa lucreze pentru intreprinderea dvs., pentru a asigura credit de la furnizori si pentru a atrage potentiali clienti.

Crearea unui plan de afaceri presupune multa gandire. Trebuie sa iei in considerare ceea ce vrei sa faci si sa folosesti asta ca punct de plecare. Nu trebuie sa fie complicat. In esenta, planul dvs. ar trebui sa identifice unde va aflati acum, unde doriti sa mearga afacerea dvs. si cum veti ajunge acolo. Scrierea unui plan de afaceri bun nu garanteaza succesul, dar poate contribui in mare masura la reducerea sanselor de esec. In plus, chiar daca nu cauti investitii, planurile tale antreprenoriale vor cadea rapid fara un plan care sa le ghideze.

Universitatea Duquesne SBDC ofera consultanta gratuita in afaceri pentru antreprenorii din zona Greater Pittsburgh. Faceti clic aici  pentru a solicita consultanta gratuita sau  contactati SBDC  pentru ajutor si informatii suplimentare.

Rich Longo  este consultant de afaceri la Centrul de Dezvoltare a Afacerilor Mici a Universitatii Duquesne, unde ajuta companiile noi si existente in dezvoltarea si implementarea planurilor de afaceri. De asemenea, este certificat in Comercializare Tehnologica. Rich are o experienta vasta cu centre de sanatate calificate la nivel federal si a fost vicepresedinte senior al managementului retelei pentru Devon Health Services, Inc., unul dintre cele mai mari PPO regionale din nord-est. A fost membru adjunct al facultatii la Universitatea Robert Morris si la Universitatea din Pittsburgh.